• Top Rasedad

Toitumine

Liiga sagedane söömine tekitab hambaauke.

Soovitused

→ Hoia toidukordade vahel pause kahe-kolme-tunniseid pause. Toidukord on ka klaas mahla või suhkruga tee või kohv.

→ Vahepalaks sobivad näiteks juurviljad, marjad, pähklid, seemned ja juust. Ära unusta peale näksimist suud veega loputada.

→ Toitu vaheldusrikkalt ning väldi raseduse ja imetamise ajal äärmuslikke dieete.

→ Väldi suure suhkrusisaldusega toite. Magus vahepala leevendab küll kiirelt nälja, aga tekitab ruttu uue isu.

→ Võimaluse korral tarvita närimiskummi. Nii tekib suhu rohkem sülge, mis on loomulik kaitse happelise suukeskkonna eest. Närimiskumm peab olema suhkruvaba.

→ Pärast õhtust hambapesu ära enam söö ega joo midagi peale puhta joogivee.

→ Küsi rasedust jälgivalt spetsialistilt, milliseid toidulisandeid sa vajad.

→ D-vitamiin koos kaltsiumiga on Eesti kliimas elavale rasedale enamasti vajalik.

Eesti Haigekassa
Eesti Hambaarstide Liit
Suukool.ee kontaktform